Publicitat
Objectius:
Fomentar actituds de consum responsable davant els missatges publicitaris, fent especial indecència en l´àmbit de la defensa dels drets de les persones consumidores i usuàries.
Contingut:
La sessió s´estructura en dos parts, una primera de caire teòric orientada a facilitar conceptes bàsics i una segona en format participatiu, que proposa una serie d´activitats als assistents en funció dels interessos del grup.
Format:
1a Part: Conceptes teòrics exposats sobre una presentació:
- Concepte de publicitat
- Funcions de la publicitat
- La figura de l´anunciant i les seves responsabilitats
- L´anunci i els seus formats
- Normativa reguladora (vessat del consum)
- Publicitat il·lícita (subratllant l´apartat dedicat a la publicitat enganyosa)
2a Part: proposta d´activitats als participants sobre suport audiovisual.
L´activitat la realitza'n els Tècnics del Servei de Suport a les Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona i va destinada a alumnes d´ESO i Batxillerat, escoles d´adults i altres col·lectius interessats en la matèria.
Te una durada d´hora i mitja i es fa als matins. Un cop acabada, ES OBLIGATORI presentar valoració per part de cadascun dels tutors.
Per realitzar-la caldrà disposar d´un projector, pantalla i ordinador.
Enllaç curricular
Transversal
Relació amb