Prevenció de l'assetjament i el ciberassetjament
Tinc 500 amics? A classe ens cuidem!
La pressió de grup de poder dins de l’aula són elements imprescindibles a aprendre a identificar i explicitar dins del grup. Aquest és un taller per parlar de relacions entre iguals, comprendre la relació de les desigualtats i discriminacions socials amb el bullying i el ciberbullying i generar col·lectivament eines grupals i individuals per prevenir i actuar davant situacions d’assetjament. A partir de dinàmiques participatives treballarem la cohesió de grup, la resolució de conflictes, l’empatia, el valor a la diversitat i la comunicació.
Metodologia:
Utilitzem la tècnica del taller com a metodologia participativa per crear un espai educatiu d’intercanvi i aprenentatge col·lectiu. Les activitats del taller aniran a càrrec de dues educadores. Utilitzem suport audiovisual com a reforç de les dinàmiques proposades per tal d’analitzar els referents actuals dels i de les joves.
Persones destinatàries: joves de 12 a 20 anys.
Equipament necessari: Aula amb pissarra i ordinador amb canó, so i connexió a Internet.
Enllaç curricular
Transversal
Relació amb
Destinataris
Educació Secundària Obligatòria
Cicles formatius
Batxillerat
Objectius d’aprenentatge/Competències
Objectius:
- Conèixer el significat de l’assetjament i el ciberassetjament amb perspectiva de gènere.
- Identificar diferents manifestacions d’assetjament i ciberassetjament.
- Comprendre la relació entre les desigualtats i discriminacions socials, i l’assetjament i el ciberassetjament.
- Reflexionar sobre la pressió de grup a l’adolescència.
- Desenvolupar empatia cap a la resta de companys i companyes del grup i habilitats comunicatives i socials.
- Crear eines grupals i individuals per preven
Observacions
Activitat dinamitzada per la COOPERATIVA CANDELA, entitat sense afany de lucre fundada l’any 2004 a Barcelona amb l’objectiu de contribuir a una transformació social basada en l’educació en valors amb perspectiva feminista i comunitària.