Ajuntament de Gelida

Biblioteca Municipal Jaume Vila i Pascual
La biblioteca Jaume Vila i Pascual ocupa la planta baixa l'edifici històric del Centre Cultural, en ple centre urbà. Va ser inagurada l'any 1988 i forma part del Sistema de Lectura Pública de Catalunya i, des del 1999, del Grup de Biblioteques Catalanes Associades a la Unesco. La biblioteca ofereix: Serveis de préstec de documents, préstec interbibliotecari, consulta, col·lecció local, Internet i wi-fi.
Activitats:
 Hora del conte. L'últim dissabte del mes a la sala d’actes del Centre Cultural.
 Contes per a bebès. Durant el mes de juliol.
 Clubs de lectura: Club de Literatura, tertúlia a partir d’una tria de novel•les i visita d'escriptors; i Club Mirada Endins, tertúlia en què la lectura motiva a realitzar un viatge interior.
 Certamen literari “La Passera” de narrativa breu destinat a majors de 16 anys. Les bases es publiquen durant el mes de febrer.
 Premis TREC d'investigació dirigits a alumnes de segon de batxillerat, que hagin finalitzat el treball de recerca i obtinguin una nota de 8 o superior. Premi TREC Gelida als treballs d'investigació d'àmbit local, dotat per la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Gelida; i Premis TREC de l'AMPA de l'Institut Gelida als millors treballs de recerca en el centre dotat per l'ampa de l'institut. Les bases poden consultar-se a partir del mes de febrer.

Transversal
Professorat
Facilitar el lliure accés a la informació i promoure activitats de foment de la lectura
de 16:00 a 20:00h. i de 10:00 a 13:30h.

Gelida
C/ Major, 51