El joc de l'Aiguòmetre
quest taller està plantejat com un petit joc de simulació que es juga per equips amb un taulell i amb el suport d'un PowerPoint. El joc pretén tractar la gestió de l'aigua a l'àmbit de les llars i dels espais col•lectius de ciutats i pobles. La manera d'afrontar la qüestió és mitjançant la formulació d'una sèrie de preguntes amb diferents possibles respostes i els diferents equips han d'optar per la que creuen més sostenible.
Cada equip té un taulell amb les preguntes que es van formulant al PowerPoint, una caixa-embassament i una caixa-depuradora. L'equip comença amb un nombre determinat de gotes d'aigua blava (aigua neta) a l'embassament. En funció de com resolen les accions que se'ls hi plantegen poden anar perdent gotes d'aigua blaves. Les accions plantejades són de dos tipus: accions que tenen a veure amb l'eficiència en el consum i accions que tenen a veure amb la contaminació. En funció de com resolen les segones poden també acumular gotes marrons (aigua bruta) en la depuradora.
El PowerPoint, valora quantes gotes de cada tipus perdran o guanyaran en funció de l'opció escollida en cada acció.