Ajuntament de Sant Fost de Campsentelles
Sortida matinal a Lliçà d'Amunt (riu Tenes) per a
La restauració i millora dels rius
Aquesta és una activitat especialment adreçada als alumnes de batxillerat (encara que s'oferirà també pels cursos superiors de l'ESO, cicles formatius i estudis superiors) que trobem interessant incorporar per conèixer com ha anat millorant l'estat ecològic de la conca al llarg del temps. L'activitat es planteja com un itinerari que recorre un tram del Tenes i que visita una zona on s'hi ha realitzat un projecte de restauració de l'espai fluvial. Al llarg del recorregut s'aprofitarà per aprendre a identificar algunes espècies de ribera importants que s'han preservat en alguns retalls de vegetació de ribera originals. Posteriorment, en una mostra especialment escollida, es posarà en pràctica el càlcul de l'índex QBR que ens permetrà avaluar la qualitat actual de la vegetació de ribera. Durant l'itinerari els alumnes poden tenir la oportunitat de veure diferents espècies exòtiques de vegetació i amb sort també algunes de fauna que ens permetran encetar un debat sobre l'important impacte que suposa la jardineria amb espècies al•lòctones i l'alliberament de fauna exòtica. En diversos moments del recorregut s'utilitzaran fotos antigues, fotos aèries, mapes i altres recursos, per a fer una interessant observació de l'evolució del paisatge. El riu Tenes a Lliçà és en l'actualitat un magnífic marc per a desenvolupar aquest estudi d'anàlisi, de la degradació primer i de la recuperació posteriorment, de la conca del Besòs.
Cicles formatius
Batxillerat
Sortida matinal a Lliçà d'Amunt (riu Tenes) per a conèixer la realitat dels rius de la conca del Besòs (3 hores)

Sant Fost de Campsentelles