Ajuntament de Moià

Banc del Temps del Moianès
Es tracta bàsicament d’intercanviar necessitats per habilitats, sense ànim de lucre ni cap mediació monetària. L’usuari rep un servei d’algú altre durant un període de temps, i li paga amb “hores”, que l’altre pot fer servir, al seu torn, per a demanar un altre servei. És a dir, “el troc funciona a través de crèdits mutus en forma de temps”. Cada usuari és titular d’un “compte corrent” que registra el saldo de temps disponible. La unitat d’intercanvi és l’hora, independentment del servei que s’ofereixi o que es rebi. Cada servei, coneixement o habilitat intercanviada té el mateix valor, mesurat en unitats de temps, independentment que el donant sigui un principiant o un expert.

Els intercanvis no són bilaterals (“jo et dono i tu em dónes”) sinó multilaterals: s’ofereix oferta i demanda en una borsa de serveis, coneixements i habilitats del Banc de temps, de forma que, per exemple, la persona A ajuda a B, B ajuda a C, C ajuda a D, i D ajuda a A.

Joves
El mecanisme d’intercanvi multilateral dels Bancs de temps té per objectiu establir una xarxa d’ajuda mútua i reforçar els llaços comunitaris d’un barri, poble o ciutat.

Moià
Centre Cívic Can Carner, Carrer Joies, 11 08180 Moià