PARELLES DE LECTORES
Es formaran 2 clubs de lectura amb les mateixes condicions i metodologia. Cadascun d’ells estarà format alhora per 10 parelles lectores formades per: Un alumne de primària i un alumne de secundària
Aquestes parelles es formaran aleatòriament en funció de la conveniència i disponibilitat horària de les famílies d’acord amb els horaris proposats per la biblioteca per a la realització d’aquesta activitat. Es vetllarà per la conveniència i idoneïtat de les parelles formades que es mantindran durant tot el període que duri l’activitat.
Enllaç curricular
Transversal
Destinataris
Educació primària cicle mitjà
Educació Secundària Obligatòria
Objectius d’aprenentatge/Competències
L’eix del projecte es vehicula a través de quatre línies principals d’intervenció que es superposen i es complementen:•Millorar l’habilitat i la comprensió lectora dels alumnes de primària amb la lectura continuada i tutoritzada per un alumne de més edat que l’acompanya.
•Treball en xarxa entre centres educatius i biblioteca per al desenvolupament de les seves tasques.•Millora de l’autoestima per part d’infants i joves.•Introduir els joves en activitats de voluntariat i els valors que comporten.
Observacions
Els destinataris d’aquesta iniciativa són:Alumnes de 3r i 4t de primària proposats pels centres escolars amb algunes dificultats lectores i de comprensió detectades pel professorat amb l’objectiu final d’ajudar-los a millorar els resultats en aquest àmbit.Alumnes de 3r d’ESO a través del Servei Comunitari que així ho desitgin. La participació necessària és de 20 alumnes de primàr