Ajuntament de Pineda de Mar
Activitat educativa en consum responsable
Taller «Un forat al moneder»
A la sessió es treballen els continguts amb l'ajuda d'una presentació (PowerPoint) i dos personatges teatrals que representen un consumidor responsable i un altre que no ho és. Els personatges teatrals plantejaran diferents situacions on es representen les idees esmentades en la descripció breu i els actors exposen el seus punts de vista.
Els actors seran dos adults que representaran diferents situacions:
• Comprar compulsivament al mercat.
• Comprar i quedar endeutat amb la targeta de crèdit.
• Comprar perquè és bufó encara que no serveix per a res.
• Comprar perquè està de moda, sense informar-se i comparar productes.

Una vegada realitzada la presentació per part dels actors, es formaran grups de treball amb els alumnes i aquests hauran d'escenificar una situació relacionada amb els continguts exposats. Un cop hagin actuat tots els grups, es procedirà a realitzar un debat amb tots els participants per tal d'extreure'n les conclusions finals.

www.diba.cat/web/consum

Conscienciar als alumnes del cicle mitjà de primària de les conseqüències econòmiques i socials de les nostres compres i reflexionar, abans d'adquirir qualsevol productes o servei, sobre quines són les nostres necessitats. S'incideix en les competències bàsiques de l'etapa de primària. S'aprofita la transversalitat, els valors i les actituds que el taller ens permet desenvolupar per tal d'incidir concretament en la competència social i ciutadana.
• Activitat adreçada a alumnes del cicle mitjà de primària (3t i 4t). • És obligatòria la presència del tutor del curs. • Activitat supeditada a què ens sigui atorgada per part del Servei de Suport a les Polítiques de Consum. • Si ens atorguen l'activitat, aquesta es podrà programar durant el 3r trimestre del curs 2019/2020 o durant el 1r trimestre del curs 2020/2021.
1 hora i 30 minuts
25-30 alumnes

Pineda de Mar
Centre escolar que sol·licita l'activitat