Pla d'actuació global per l'absentisme escolar
El Pla d'actuació global per abordar l'absentisme escolar a Olesa de Montserrat és un pla coordinat entre tots els sectors implicats per intentar evitar l'absentisme escolar i abordar la problemàtica quan es dóna.

Perquè és un tema complex amb múltiples causes i manifestacions, exigeix una resposta coordinada dels diferents àmbits/institucions que en un moment donat hi intervenen (l'alumne, l'escola, la família, l'Ajuntament a través dels Serveis Socials, Ensenyament i la Policia...). El Pla estableix criteris i protocols de funcionament coordinats.

Aquest Pla d'actuació es va elaborar inicialment en una Comissió del Consell Escolar Municipal i es va aprovar en el Plenari en data 10 de juliol de 2001. El Ple de l'Ajuntament el va ratificar en data 25 de d'octubre de 2001. Posteriorment s'hi van fer unes modificacions que es van aprovar pel Ple de l'Ajuntament en data 22 de febrer de 2007.
Joves
Modificar la conducta per tal de garantir l'assistència. Establir un circuit d'actuació conjunt per a totes les institucions implicades per proporcionar una resposta eficaç. Sensibilitzar en l'àmbit social i institucional sobre l'absentisme i la necessitat de col·laborar per detectar i ajudar a resoldre els casos que es produeixin. Conèixer les característiques individuals, familiars i socials que dificulten l'assistència regular del menor a l'escola.

ensenyament@olesam.cat

departaments d'Ensenyament, Serveis Socials i Policia Local