| | |

Educaentorn

Recursos

Ajuntament de Palau-solità i Plegamans

La línia del temps
Metodología:

L’activitat consta de tres sessions:

La primera sessió es realitza a dins de l’aula. En aquesta sessió expliquem la creació de la linia temporal on haurem de col·locar elements patrimonials rellevants, que ens explicaran la història de Palau-solità i Plegamans, i ens ajudaran a entendre el seu canvi. Tanmateix, haurem de recopil·lar informació per saber on situem cronològicament cada element: dividirem el grup classe en dos grups i, per sorteig, els hi tocara un element patrimonial del que hauran de cercar informació escrita, oral o gràfica per crear material divulgatiu (vídeos, presentacions…) que després es mostraran
als seus companys i companyes.
*Alternativa (1h): es pot reduir el temps de la primera sessió si la recerca documental es realitza de manera autònoma amb el suport del professorat. Us oferim un seguit de pautes que podeu seguir per tenir en compte durant la recerca: quin tipus de patrimoni és? època de creació/descobriment, elements característics, perquè és important? quina funció desenvolupava a la seva època? és la mateixa ara? testimonis que ens puguin explicar anècdotes.

A la segona sessió cada grup es dirigirà a l’espai patrimonial que li hagi tocat per poder documentar gràficament cada indret: serà el moment de realitzar fotografies i vídeos per generar el material divulgatiu per als seus companys i companyes.

Durant la tercera sessió és el moment de fer el retorn i el tancament a l’aula. Visualitzarem els videos dels i les companyes que ens ajudaran a col·locar els elements a la línia temporal.

Objectius:
Conèixer la història de Palau-solità i Plegamans, identificant i reconeixenet espais, símbols, personatges, monuments del passat i del present.
Difondre i promoure el patrimoni de Palau-solità i Plegamans.
Ubicar cronològicament fets i elements significatius del municipi.
Interpretar i comunicar els resultats de la recerca oralment, gràficament i per escrit.
Obtenir informació i recollir dades a partir de l’observació directa i indirecta utilitzant diferents tipus de fonts documentals (textuals, patrimonials, orals) i experimentals.
Mostrar iniciativa i creativitat en la realització d’un treball d’investigació.
Plantejar-se interrogants sobre determinats problemes socialment rellevants.
Valorar la relació de proximitat que proporcionen les tecnologies digitals amb altres llocs del planeta.

Enllaç curricular
Transversal
Destinataris
Educació primària cicle superior
Observacions
El grup classe s’ha de dividir en 2 petits grups. El dia de la sortida cada grup ha de portar una carpeta amb el material necessari per realitzar el treball de camp, i un estoig. Cada infant ha de portar per la sortida: calçat còmode, aigua i esmorzar. Abans de demanar aquesta activitat, és necessari haver fet el curs anterior, l'activitat de "Descobrim la història de Palau-Solità i Plegama
Preu
Gratuït
Durada
2h 1ª sessió - 3h 2ª sessiï
Calendari
Sense especificar
Horari
Consulteu l’horari
Aforament per sessió
Grup aula

Municipi
Palau-solità i Plegamans
Lloc on es realitza
Al centre i pel municipi
Calendari d'inscripció
0
Contacte
Júlia Erruz Siurana
T. 938643012
erruzsj@palauplegamans.cat
Gestionat per
Ajuntament de Palau-solità i Plegamans


Accessibilitat | Ajuda | Avís legal | Contacte

Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008 Barcelona Tel. 934 022 222