Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda

De l'escola al centre comercial
Escenificació de vàries situacions on es treballen principalment les següents idees:
Treball cooperatiu com a eina d’aprenentatge per la qual, l’alumnat s’organitza per aconseguir uns objectius comuns.
Diferenciar què és un producte i un servei.
Experimentar el procés de l’acte de consum.
Aprofundir en els drets i obligacions de les persones consumidores.
Saber com actuar en el cas d’haver de formalitzar una reclamació.
Els Serveis Públics de Consum.
A la sessió es treballen els mencionats continguts amb el suport de dos monitors que dinamitzaran l’activitat i que plantejaran les idees a partir de situacions fictícies que succeeixen en un centre comercial imaginari que portarà per nom la denominació del centre educatiu on es fa l’acció.
Les diferents parts del taller són:
Introducció.
Muntatge del centre comercial.
Experimentar l’acte de consum tenint en compte conceptes com la diferència entre producte i servei, el preu, la informació sobre el consum preferent/data caducitat, l’etiquetatge, el tiquet, etc..
Experimentar una situació de vulneració dels drets dels consumidors. Utilització de full de queixa/reclamació/denúncia.
Els alumnes treballaran en grups de 4 a 6 integrants i cadascú adoptarà un rol determinat venedor/comprador. Finalment, es realitzarà una posada en comú amb tots l’alumnat en la qual es verbalitzarà tot el que ha succeït en les diferents fases del taller i es fomentarà un debat per arribar a les conclusions que ens permeti complir l’objectiu de l’acció.
La durada de l’activitat es preveu que sigui d’hora i mitja.

DESTINATARIS: Educació primària: 5è o 6è ORGANITZACIÓ I RESPONSABLES DE L’ACTIVITAT OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) Ana López López Tel. de contacte: 93 560 01 03 omic@staperpetua.cat OBSERVACIONS Nombre de tallers limitat als recursos tècnics de la Diputació de Barcelona. Es tindrà en compte l’ordre d’arribada d
del 12/10/2020 al 11/06/2021

Santa Perpètua de Mogoda
A concretar durant el curs