Ajuntament de Moià

Parc Prehistòric de les Coves del Toll
Emplaçades al Municipi de Moià, a la comarca natural del Moianès, les Coves del Toll són considerades com un dels conjunts càrstics més bells de tota Catalunya. L'aigua que ha transitat durant milers d'anys ha anat treballant les parets de la cova, dotant-les de belles i capricioses formes que fàcilment pogueren haver sortit de l'imaginari arquitectònic més gaudinià. Les excavacions arqueològiques realitzades a les Coves del Toll han convertit aquest jaciment en un dels més rics, en l'àmbit internacional, en restes d'animals prehistòrics, guanyant-se a pols l'apel·latiu del "palau de la fauna quaternària". Parlar del Parc Prehistòric de les Coves del Toll també és parlar de natura; 4,5 hectàrees forestals, coves com les Toixoneres, la Balma de la Surgència i la Cova Morta, un poblat neolític, salts d'aigua, afloraments de calcàries coral·lines, gresos, conglomerats i tot ben emmarcat per un meravellós bosc de roure martinenc combinat amb vegetació de Ribera. Sentireu el batec d'una cova viva! Es pot visitar la Cova dins d'una visita guiada. La duració de la mateixa és d'una hora aproximadament. Cal portar quelcom d'abric (temperatura interior de la cova: 10º-13º).

Ciències socials, geografia o història
Cicles formatius
Batxillerat