Ajuntament d'Abrera

Aprenc a controlar-me i a comunicar-me millor!
Activitat per desenvolupar la Intel·ligència Emocional dels alumnes de 4t d'Educació Primària. En concret, es treballa un dels cinc blocs de competències emocionals, el de la regulació emocional, amb l'objectiu d'ajudar els alumnes a gestionar les pròpies emocions i les dels altres apropiadament. La regulació emocional és essencial quan s'interactua amb altres persones, ja que és una bona estratègia per afrontar les situacions crítiques i de conflicte, quan per exemple algú se sent atacat, criticat, insultat, provocat, etc.

L'activitat és realitza en una única sessió a l'aula de l'escola. En primer lloc, la técnica d'educació municipal fa una introducció teórica sobre dos temes. D'una banda les emocions i els sentiments i, d'altra banda, la personalitat. Seguidament, es fa una dinámica de grup, anomenada Tots podem millorar. Finalment, es treballen dues estratègies (la del semàfor i la del gelat de 3 gustos) per regular les emocions negatives com enfadar-nos i aprendre a comunicar-nos i a relacionar-nos millor amb els altres.
Desenvolupar la Intel·ligència Emocional. Regular les emocions. Aprendre a comunicar-nos i a relacionar-nos millor amb els altres.
Limitat

Abrera