Ajuntament de Castellbisbal

El món dels conreus i del vi a Catalunya
Visita al Museu de la Pagesia, on es pot observar la llarga tradició agrícola al municipi, des del punt de vista social fins als treballs del camp.
La visita de la primera planta ens permetrà conèixer els diferents conreus i els productes que se’n deriven: l’olivera i l’oli, el cereal i la farina, els horts i els fruiters, i la vinya i el vi. Veureu com cada cultiu té un cicle determinat segons el calendari anual i requereix d’unes tasques i eines específiques.
El temps de durada és d’ 1 hora.

Sortida a peu des del Museu de la Pagesia fins al Turó de la Gatxarella on veurem diferents barraques de vinya, antigament utilitzades pels pagesos. Les diferents explicacions que es realitzen permeten als alumnes imaginar-se com era el territori abans de la industrialització, ple de vinyes i d’estructures associades amb aquest conreu.
Recorregut a peu de 5,6 kilòmetres. El temps de durada és de 4 hores.

La visita combinada es pot realitzar en un únic dia (matí i tarda) o bé en dos matins.

Ciències socials, geografia o història
Difondre i promoure el patrimoni històric-cultural.
Visita guiada. Demanem la proposta de 3 dates per a la realització de l’activitat.
Gratuïta
Visita al Museu de la Pagesia:
55 persones

Castellbisbal
Museu de la Pagesia i Turó de la Gatxarella
Sònia Pascual
T. 93 772 26 22 · 93 772 38 83
sonia.pascual@castellbisbal.cat
Ajuntament de Castellbisbal

Museu de la Pagesia. Departament de Cultura.