Ajuntament de Pineda de Mar
Activitat educativa en consum responsable
«Qui veu el meu perfil? Privacitat a Internet»
Els continguts de la xerrada són:
• Les condicions d’ús i privacitat a les principals xarxes socials.
• L’ús que es fa de les nostres dades personals per part de les empreses.
• El rastrejament d’activitat a Internet i al telèfon mòbil.
• La configuració de la privacitat a les xarxes socials (Instagram, WhatsApp, Facebook, Twitter...): Qui pot veure les nostres publicacions? Qui ens pot trobar a les xarxes socials? Què poden fer amb la informació que conté el nostre perfil? La memòria de les xarxes socials.
• Enganys i estafes a Internet.
• La suplantació d’identitat i els delictes econòmics.
• L’ús de contrasenyes.
• La geolocalització i el telèfon mòbil.
• Compres online o comerç electrònic.

www.diba.cat/web/consum

L'objectiu de l'activitat és conscienciar els més joves sobre les conseqüències de l’ús intensiu i irreflexiu de les xarxes socials i la quantitat de dades personals que s’emmagatzemen sobre cadascú de nosaltres. Explicar l’ús de les nostres dades personals per part de les xarxes socials. Les bases de dades de perfils socioeconòmics dels usuaris. Els perills de fer visibles dades personals a terceres persones: enganys i estafes freqüents, suplantacions d’identitat, sexting, usurpació de dades.
• Activitat adreçada a alumnes a partir de secundària. • Activitat supeditada a què ens sigui atorgada per part del Servei de Suport a les Polítiques de Consum. • Si ens atorguen l'activitat, aquesta es podrà programar durant el 3r trimestre del curs 2019/2020 o durant el 1r trimestre del curs 2020/2021.
1 hora
25-30 alumnes

Pineda de Mar
Centre escolar que sol·licita l'activitat